Frontpage Presse Om Windpower.org

Nyhedsbrev:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her:

Om Windpower.org

Vindmølleindustriens persondatapolitik

Det er Vindmølleindustrien alene, der er ansvarlig for indsamling og håndtering af persondata på windpower.org, på medlemmer, kontaktpersoner, nyhedsbrevsmodtagere, leverandører, samarbejdspartnere m.fl. (herefter interessenter). Fra 25. maj 2018 er EU's fælles lov om behandling af persondata trådt i kraft.

Vindmølleindustrien lever op til EU's persondataforordning, og både før og efter 25. maj 2018 beskytter og behandler Vindmølleindustrien data og information på interessenter i overensstemmelse med den gældende lovgivning. Vindmølleindustrien lever derfor også op til den nuværende europæiske persondataforordning.

Som interessent har du bl.a. følgende rettigheder:

• Du har ret til at anmode om indsigt, berigtigelse, flytning eller sletning af dine personoplysninger.
  • Du har ret til at tilbagekalde tidligere registrerede samtykker, som Vindmølleindustrien har og benytter ift. bl.a. udsendelse af nyhedsbreve og direct mails.
  • Du har ret til at modtage en oversigt over de personoplysninger, som du har givet til Vindmølleindustrien i en struktureret form.

Deltagelse i Vindmølleindustriens arrangementer og aktiviteter
Jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra a forbeholder Vindmølleindustrien sig retten til at indsamle og gemme personoplysninger på deltagere af foreningens events og andre aktiviteter. Disse data omfatter navn, e-mail, virksomhed, stilling samt øvrige relevante oplysninger på event- og aktivitetsdeltagere. Med samme hjemmel som i ovenstående, forebeholder Vindmølleindustrien sig også retten til at tage billeder af event- og aktivitetsdeltagere og benytte disse i relevante rapporter, nyhedsartikler og markedsføringssammenhænge.

Som medlemsvirksomhed i Vindmølleindustrien
Jf. persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra a forbeholder Vindmølleindustrien sig retten til at opbevare information om medlemsvirksomheder og disses kontaktpersoner og sende information med relevans for medlemskabet til disse. Dette er gjort for at yde den bedst mulige service for medlemmer af Vindmølleindustrien.

Vindmølleindustrien forbeholder sig desuden retten til at opbevare relevante informationer om tidligere medlemmer og fremsende relevante informationer i relation til medlemskab og Vindmølleindustriens aktiviteter i en periode på 2 år, hvorefter de slettes.

Beskyttelse af dine persondata
Med hjemmel i de persondataretslige regler deler Vindmølleindustrien persondata med tredjeparter i form af foreningens databehandlere. Til dette, samt til foreningens generelle dataforvaltning, benyttes it-systemer, hvor graden af sikkerhed lever op til de gældende forpligtelser i persondataforordningen.

Kontakt
Spørgsmål, kommentarer eller klager vedrørende ovenstående skal rettes til Vindmølleindustriens sekretariat på [email protected]

Medfører dette ikke til en afklaring, har du altid ret til at klage til Datatilsynet.

Datatilsynets kontaktoplysninger kan findes på www.datatilsynet.dk.

Generel information og tilladelser

Med mindre andet er angivet, tilhører alle rettighederne til materialet på windpower.org Vindmølleindustrien.

Det er tilladt, uden gebyr, at lave digitale eller almindelige kopier af materialet fra hjemmesiden til personligt brug eller til et mindre publikum, forudsat at kopierne ikke laves eller distribueres for penge, eller tjener et kommercielt formål. Desuden skal kopieret materiale være uændret og tydeligt bære teksten: Copyright Vindmølleindustrien, windpower.org.

Hvis du kun skal bruge vores materiale til ovenstående formål, behøver du ikke at søge om tilladelse.

Kopiering til andet end personligt brug eller mindre publikum
Danske aviser og den almindelige presse kan frit bruge fotografier og grafikker fra windpower.org, såfremt kilden angives og brugen anmeldes til [email protected].

Ved kopiering til andre formål end ovennævnte, som for eksempel genoptryk eller til bredt brug, skal du søge om tilladelse, og Vindmølleindustrien forbeholder sig ret til at opkræve et gebyr eller afvise at give tilladelse.

Alle forespørgsler angående tilladelse skal sendes til [email protected]. Ved henvendelse skal det beskrives, hvordan det ønskede materiale vil blive brugt, herunder hvor og hvordan materialet tænkes brugt samt titel, navn på forfattere og redaktører, indhold af publikationen, distributionsplaner (hvor, hvornår og hvor mange kopier) og andre relevante informationer.

Spørgsmål eller indsigelser i relation til ovenstående bedes rettes til Vindmølleindustriens sekretariat på [email protected].